Wij zitten met ons bedrijf midden in het Noorderlijk Zandgebied; het grootste aaneengesloten bloembollengebied ter wereld. Niet gek dus dat er in deze sector een hoop bedrijvigheid om ons heen is. Een van de grootste spelers in de regio is Kapiteyn Group. Het bedrijf is zowel een veredelaar, bloembollenkweker als exporteur en ze zijn wereldberoemd om de door hen ontwikkelde Captain Calla.
Van 7 naar 2 talen
Kapiteyn is werkzaam over de hele wereld. Die site moet dus internationaal georiënteerd zijn. De oude site was dat ook al, maar die was in maar liefst 7 talen uitgevoerd. Ziet er spectaculair uit natuurlijk, maar het is wel steeds een enorme klus om alles in 7 talen (waaronder Chinees en Russisch) bij te werken. Uit een doelgroeponderzoek bleek dat dat ook helemaal niet zo nodig was. Die doelgroep bestaat voornamelijk uit personen die dagelijks bezig zijn met internationale handel en daarom al gewend zijn om alles in het Engels te doen. Daarom werd de nieuwe website primair in het Engels met Nederlands als tweede taal.
Op welk domein plaats je een internationale site?
Denk je aan bloemen, dan denk je aan Nederland. Ook Chinezen en Russen hebben die associatie. En over associaties gesproken; Nederlandse bedrijven staan internationaal te boek als betrouwbare handelspartners. Dus als internationaal bedrijf in de bloemen wil je graag laten zien dat je een Nederlands bedrijf bent. Daarom werd gekozen om de site op het .nl domein te plaatsen. Wist je trouwens dat .nl wereldwijd een van de meest betrouwbare top-level domeinen is?
Bij elkaar was dat dus wel weer een stevige SEO uitdaging: van 7 naar 2 talen, van primair Nederlands naar primair Engels en dan ook nog van een .com naar een .nl domein verhuizen.
Uitgebreide site met subonderdelen binnen 1 klik bereikbaar
Een belangrijke eis voor het nieuwe design was de bereikbaarheid van pagina’s. Voor de pagina’s onder de bedrijfsgroepen moest in de oude situatie steeds een aantal kliks gemaakt worden. Dat moest beter. We legden de lat hoog: alle pagina’s binnen 1 klik bereikbaar maken. Ook op mobiel. Hiervoor hebben we een uitgedacht navigatiemenu gemaakt met een intuïtief in-en uitklapsysteem voor mobiel.
Hoge Lighthouse score en goed beveiligd
Uiteraard voldoet de website aan onze Smeders Kwaliteit met een mooie Google Lighthouse score en een rocksolid beveiliging.