Wat doe je als je je bedrijfsnaam gaat veranderen? Dan moet alles op de schop. Huisstijl, belettering, drukwerk, e-mail, social en natuurlijk je website. Omdat je in zo’n periode al een hoop ballen hoog te houden hebt zoek je dan een partij die je werk uit handen neemt. Concept, ontwerp, ontwikkeling en content. Hoef je er alleen nog maar een klap op te geven.
Samenwerking Zeeman Reclamegroep en Smeders
Met dit soort projecten komt de samenwerking met Zeeman helemaal tot zijn recht. De klant hoeft maar 1 keer aan te schuiven om alles in gang te zetten en door intensief onderling overleg zitten we altijd op 1 lijn. Bovendien hadden we zelf al wat praktijkervaring met een naamsverandering.
Onze vrienden in de kelder gingen aan de slag met de huisstijl en print (en dat is bij elkaar nogal wat bij zo’n bedrijf) en wij stortten ons alvast op het zoekwoorden-onderzoek. Want waar zoekt een potentiële klant van een badkamer showroom nu precies op? Met de inzichten uit het onderzoek gingen we vervolgens aan de slag met het concept en bedachten we een solide paginastructuur.
Content is king
Uit dat vooronderzoek bleek trouwens ook dat er veel naar voorbeelden werd gezocht. Plaatjes kijken dus. We moesten unieke beelden hebben en geen fabrieksfoto’s die alle andere badkamer bedrijven ook al op hun website hebben staan. De fotograaf werd op pad gestuurd om mooie beelden te schieten en tegelijk kon de tekstschrijver op basis van het vooronderzoek en een telefonisch interview met de eigenaar de teksten gaan maken.
Nu alleen die website nog.
Voordeel van een sterk concept
Als je investeert in een sterk concept kan het daarna heel snel gaan. De meeste vragen zijn al beantwoord en je weet qua structuur precies wat er gebouwd moet worden. Alleen het design nog.
Van dat design hebben we toch nog 3 verschillende varianten uitgewerkt. We realiseerden ons namelijk maar al te goed dat als dit bedrijf straks haar nieuwe identiteit lanceert het in 1 keer goed moet zijn. En dan is je website toch de belangrijkste eerste kennismaking.
En dan: lanceren
In bijna 4 maanden tijd was er een compleet nieuw merk neergezet met alles erop en eraan. De website ging live en het bedrijf opende haar vernieuwde winkel.
Bij het lanceren van een nieuwe website (dus geen vervanging van een bestaande website) op een pas geregistreerd domein komt deze in de zogenaamde Google sandbox. Google heeft het effect nooit officieel bevestigd, maar alle SEO experts zijn het er wel over eens dat dit effect geen toeval is. Wanneer een website in de sandbox zit wordt hij bewust lager gerankt dan wat de site normaal zou doen. Dit effect overbruggen we daarom met een Google Ads campagne.
Hoge lighthouse score en goed beveiligd
Het is standaard in onze smederij; een 90%+ score in Google Lighthouse en alle seinen op groen in de kritische veiligheidstest van internet.nl. Ook de website van Van den Berg Badkamers komt met een goed rapport thuis. Wil je ook zo’n mooie website? Vraag gerust een offerte aan of neem contact op.