Lutterman Tegels in Den Helder is al sinds 1947 een van de grootste leveranciers van tegels in de regio. Een echt familiebedrijf waarvan inmiddels de derde generatie aan het roer staat. Het team bestaat uit eigen tegelzetters en ondersteunend personeel.
De website richt zich op 2 doelgroepen: Zakelijk en Particulier. Deze scheiding tussen doelgroepen is belangrijk en moet overal op de website duidelijk zijn. Elke doelgroep heeft ook een andere doelstelling.
Lutterman doet met regelmaat grote projecten. Om de zakelijke bezoekers te laten zien wat er allemaal kan laten we aansprekende voorbeelden zien van gerealiseerd werk.
Voor de particuliere markt is het doel om deze doelgroep naar de showroom te krijgen. Dit doen we met de ‘inspiratie’ pagina’s waarop de laatste trends en mooie combinaties te zien zijn. Deze zijn uiteraard ook allemaal weer in de showroom te zien en zo is de cirkel rond.
Iedere tegelzetter een eigen kleur, ook op de website
De vakmensen van Lutterman zijn superbelangrijk. Daarom heeft elke tegelzetter een eigen kleur bus. Dat maakt elk van hen uniek. Met deze kleuren hebben we de website ook ingericht. Dit wilden we alleen heel subtiel doen. Daarom laten we alle kleuren heel langzaam voorbij komen. Als je maar lang genoeg op de site bent zie je vanzelf dat hij ineen een hele andere kleur heeft. Daar zit nog wel een stukje techniek achter. Want alle onderdelen moeten hierin meegaan en als je wisselt van pagina moet de kleur natuurlijk wel onthouden worden. Anders valt het te veel op en het moet geen kermis worden natuurlijk.