Den Helder, door Tom van Ossanen

Online marketing

Via online marketing worden meetbare doelen bereikt, zoals het opbouwen van naamsbekendheid, klantloyaliteit, het genereren van bezoekers of het realiseren van verkopen. Door de campagnes slim in te richten leveren deze meer op dan ze kosten.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO (Search Engine optimalisation) behelst alles wat met uw positie in de zoekresultaten te maken heeft. En dan hebben we het uiteraard vooral over Google. Die positie is afhankelijk van een heleboel factoren zoals de technische opbouw van uw website, de inhoud (content) van de website maar ook of andere websites naar de uwe linken.

Gratis check van uw website

Heeft u uw website elders laten maken? Geen probleem. Ook binnen bestaande websites kunnen we vaak met kleine aanpassingen al grote veranderingen teweeg brengen. Benieuwd wat we kunnen doen? Neem contact op of laat uw website door onze kritische quickscan beoordelen.

Adverteren in de zoekmachine

Google Adwords is het advertentieprogramma van Google. Met Adwords is het mogelijk heel specifiek op bepaalde zoekwoorden voor een bepaalde doelgroep te adverteren. De zoekmachine advertenties zijn zichtbaar direct boven de reguliere resultaten. Hiermee kunt u bovenaan de pagina staan, ook als u in de normale resultaten een mindere positie heeft. Ideaal voor populaire onderwerpen, maar ook bijvoorbeeld voor een nieuwe website.

Waarom Google AdWords uitbesteden?

Het afrekenmodel van Adwords is gebaseerd op een betaling per klik. Dit houdt in dat u alleen betaalt wanneer iemand op uw advertentie klikt. Adwords werkt met een veiling model. Hoe populairer de zoekterm, des te meer u betaald. Daarnaast werkt AdWords met een kwaliteitsscore, hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe lager de prijs per klik die een adverteerder dient te betalen. Onze Adwords specialisten hebben veel ervaring met Google AdWords zodat de beste resultaten worden behaald tegen de laagste klikprijs.

Banner campagnes

Voor het opbouwen van meer naamsbekendheid worden vaak banners ingezet. Deze vind u terug op veel populaire websites. Naast het onder de aandacht brengen van uw boodschap voegt deze manier van adverteren ook nog iets visueel toe. Ideaal dus om meer bekendheid van uw merk te creëren..

Voor het opzetten van een campagne bepalen we, net als het zoekmachine adverteren, weer een doelgroep en doel. De banners zijn ook geografisch te richten. Zo kunt u bijvoorbeeld voor bezoeker van telegraaf.nl uit Breezand vol in beeld zijn terwijl iemand in Maastricht deze banner helemaal niet ziet.